Kop- en zijkoersborden van Amsterdamse tweeassers
Geheugen van de Amsterdamse tram

lijn 1 en 2 lijn 3 en 4 lijn 5 en 6 lijn 7 en 8 lijn 9 en 10
lijn 11 en 12 lijn 13 en 14 lijn 15 en 16 lijn 17 en 18 lijn 19 en 20
lijn 21, 22 en 23 lijn 24, 25, 26 en 27 lijn S, 30 en overig    

Share |

LIJN 15 (I - II) EN 16
 << terug naar inleiding "Kop- en zijkoersborden" 

LIJN 15 (I)


achterzijde vorige kaart


achterzijde vorige kaart


tekst bovenstaande kaart:
In maart 1923 werden 30 kop- en 30 zijborden besteld bij Email te Bussum. Lijn 15 bereed dit traject met 15 wagens, zodat inderdaad 30 borden noodzakelijk waren.


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Op 22 april 1931 werden 36 kopborden en 36 zijborden besteld bij resp. de firma's Langcat te Bussem en Posthumus te Amsterdam. Lijn 15 ging op 28-5-1931 met 14 wagens op de vermelde route rijden.

LIJN 15 II

 


LIJN 16
 << terug naar inleiding "Kop- en zijkoersborden" 


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Voor 11 wagens werden borden besteld bij Werkspoor op 8-1-1913. De dienst startte met 6 wagens op 15-8-1913. De borden moesten geschilderd zijn, dus NIET van geėmailleerd ijzer. Aflevering dienst te geschieden gelijktijdig met de motorwagens 236-245, dus in juni/juli 1913


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Er werden 30 kop- en zijborden besteld. Lijn 16 reed op dit traject met 12 wagens

 << terug naar inleiding "Kop- en zijkoersborden" 

omhoog

laat een berichtje achter

 

eXTReMe Tracker