Kop- en zijkoersborden van Amsterdamse tweeassers
Geheugen van de Amsterdamse tram

lijn 1 en 2 lijn 3 en 4 lijn 5 en 6 lijn 7 en 8 lijn 9 en 10
lijn 11 en 12 lijn 13 en 14 lijn 15 en 16 lijn 17 en 18 lijn 19 en 20
lijn 21, 22 en 23 lijn 24, 25, 26 en 27 lijn S, 30 en overig    

Share |

LIJN 17 EN 18
 << terug naar inleiding "Kop- en zijkoersborden" 

LIJN 17


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Voor 17 wagens werden borden besteld bij Werkspoor op 8-1-1913. De borden moeten geschilderd zijn (en dus NIET van geėmailleerd ijzer)
Aflevering bij de motorwagens 236-245 (juni/juli 1913)


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Op 1-3-1915: 13 dienstwagens (+ 14 bijwagens)
Op 6-4-1915 door Rubens afgeleverd.
40 kopborden t.b.v. 20 motorwagens en 80 zijborden t.v.b. 20 motor- en 20 bijwagens. Dus te late aflevering


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Zijbord in 1967 nog gebruikt op 3-asser
Op kop- en zijrichtingsbord werd OSDORP met de hand geschilderd. De overige aanduidingen zijn screenregels.

 


LIJN 18
 << terug naar inleiding "Kop- en zijkoersborden" 


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Voor 10 wagens werden borden besteld op 26-5-1913. Borden dienen geschilderd te zijn en NIET van geemailleerd ijzer. Af te leveren uiterlijk 1-9-1913


tekst achterzijde bovenstaande kaart:
Van 16-2-1928 tot 24-8-1929 tijdelijk gesplitst: Mariniersplein - Haarlemmerplein en Nassauplein - Sloterdijk


achterzijde vorige kaart

 << terug naar inleiding "Kop- en zijkoersborden" 

omhoog

laat een berichtje achter

 

eXTReMe Tracker